معرفی روش ها و مدل های کاشت ناخن و معیار های کیفیت کاشت ناخن چیست؟

تفاوت ژلیش و کاشت ناخن دقیقا در چیست؟

معرفی روش ها و مدل های کاشت ناخن و معیار های کیفیت کاشت ناخن چیست؟

کاشت ناخن یکی از کار های پر طرفدار در دهه اخیر بوده و هست. علت این مسئله که کاشت ناخن همچنان بین مردم محبوبیت خود را حفظ کرده است پیشرفت این حوزه و به روز شدن هر چه بیشتر آن است. ناخن کار ها به شما ناخن هایی زیبا و خوش رنگ برای چندین هفته تحویل می دهند که احتیاج به مراقبت زیادی ندارد. برخلاف لاک و مانیکور که به سرعت خراب می شوند، کاشت مدت طولانی بر روی دست باقی می ماند و رنگ و روی آن خراب نمی شود.

اما از کجا بفهمیم که ناخن های کاشته شده با کیفیت هستند؟ به عبارت دیگر معیار های کیفیت کاشت ناخن چیست؟ دانستن این مسئله کمک می کند تا با آگاهی بیشتر مدل و ناخن کار خود را انتخاب کنیم. در این مقاله قصد داریم تا شما را با مدل های کاشت ناخن و معیار های کیفیت کاشت ناخن آشنا کنیم. به این امید که این مطالب به شما کمک کند تا تفاوت بین یک ناخن خوب و بد را متوجه شوید و به بهترین مراکز برای کاشت ناخن مراجعه کنید.

تفاوت ژلیش و کاشت ناخن دقیقا در چیست؟

معرفی انواع مدل های کاشت ناخن

تا به امروز روش های گوناگونی برای کاشت ناخن به وجود آمده اند که هر کدام نسبت به دیگری برتری هایی دارند. اما آیا می شود تا بین انواع روش های کاشت بهترین مدل های کاشت ناخن را پیدا و انتخاب کنیم؟ پاسخ این سوال خیر است. زیرا اولویت بندی هر شخصی مشخص می کند که کدام نوع کاشت برای او مناسب تر باشد. در ادامه انواع مدل های کاشت ناخن را معرفی می کنیم و به صورت خلاصه هر کدام را توضیح می دهیم. پس برای آشنایی با انواع مدل های کاشت ناخن تا انتهای مقاله همراه ما باشید. در این بخش روش های کاشت پودری را بررسی می کنیم. مجموعه تیلدا اجرای انواع مدل های کاشت ناخن را با بهترین مواد در شهر پردیس بر عهده درد.

بررسی انواع مدل های کاشت ناخن

  • کاشت ناخن مدل پودری: این مدل کاشت یکی از محبوب ترین و زیباترین مدل های کاشت می باشد. اما انجام این نوع کاشت زمان نسبتا زیادی را لازم دارد. هر چند که مدت زمان انجام آن به میزان مهارت ناخن کار بستگی دارد اما به طور معمول انجام این نوع کاشت بین یک تا یک و نیم ساعت طول می کشد. در روش کاشت پودری با ترکیب پودر و لیکویید ماده سختی تولید می گردد که از آن برای ساختن لایه اصلی ناخن استفاده می کنند.
  • کاشت ناخن به شیوه اکلیلی: این روش از همه نظر مشابه با روش کاشت پودری است با این تفاوت که بجای پودر از مواد اکلیلی برای کاشت استفاده می شود.
  • کاشت دیپینگ ناخن: در این روش نیز از پودر استفاده می شود اما بجای اینکه پودر با لیکویید سفت شود بر روی ناخن در چند مرحله پرایمر می زنند و سپس ناخن را در پودر قرار می دهند. در این روش سوهان کشی اهمیت فراوانی دارد.

مدل های کاشت غیر پودری

  • روش کاشت ژله ای: از بین همه مدل های کاشت ناخن این مدل برای افراد دارای اگزما پوستی اصلا مناسب نمی باشد. در روش کاشت ناخن ژله ای به ترتیب سه لایه ژل بر روی ناخن قرار می گیرد که در هر وعده باید این لایه را با استفاده از اشعه uv خشک کنند. نام لایه های ژله ای به ترتیب بیلدینگ ژل، فینیشینگ ژل و تاپ شاین می باشد.
  • کاشت مدل قالبی: این روش دارای سرعت زیادی است اما ماندگاری بالایی ندارد. به همین دلیل است که تقریبا می توان گفت از روش های گوناگون کاشت ناخن کم کم حذف شده است. این روش نیاز به سوهان کشی ندارد. تنها مواد روی قالب قرار می گیرند و پس از خشک شدن قالب برداشته می شود. در این روش کمترین آسیبی به صدف ناخن وارد نمی شود.
  • کاشت ناخن به شیوه ژلیش: در این روش ژل لاک روی ناخن طبیعی قرار می گیرد و ظاهری طبیعی به ناخن های شما می دهد. ژلیش ناخن باعث می شود که استحکام ناخن بیشتر شود و دیرتر بشکند. اما به طور کلی ژلیش برای ناخن های کوتاه بهتر است.
  • کاشت ناخن موقت یا تیپ گذاری: این روش سریع است و سریع نیز ریمو می شود. در کاشت ناخن موقت یا تیپ گذاری تنها تیپ روی ناخن قرار می دهند و روی آن لاک و استیکر میگذارند.

آشنایی با معیار هایی برای تشخیص بهترین مدل کاشت ناخن

بررسی معیار های کیفیت کاشت ناخن

پوشش دهی نوع ناخن: برخی ناخن ها حالت پروازی (رشد رو به بالا)، برخی عقابی (رشد رو به پایین) و دیگر انواع ناخن ها رشد معمولی دارند. نوع کاشت باید به گونه ای باشد که هر نوع رشدی را به شکل رشد عادی ناخن جلوه دهد.

  • متناسب بودن ناخن همه انگشتان با هم: از بین انو‌اع مدل های کاشت ناخن مدلی بهترین است که در آن همه ناخن ها به درستی سوهان کشی شده باشند و با یکدیگر متناسب باشند.
  • قطر آن زیاد باشد: قطر ناخن باید به اندازه باشد. در غیر این صورت یا کاشت ناخن می شکند و یا بیش از حد قطور و اذیت کننده می گردد.
  • در طی فرآیند و پس از انجام کاشت، ناخن ها نباید قارچ بگیرد: رعایت بهداشت و سلامتی مهم ترین رکن در کاشت ناخن است.
  • دچار هوا گرفتگی نشود: این مسئله به تبحر ناخن کار مربوط می شود. اگر کاشت هوا بگیرد به سرعت از روی ناخن جدا می شود و ماندگاری زیادی نخواهد داشت.

بهترین مکان برای کاشت ناخن کجاست؟

سخن پایانی

یکی از روش های رایج زیبایی در حال حاضر همین کاشت ناخن می باشد. نکته مهمی که باید در هنگام انجام این عمل به آن توجه کنید تبحر و حرفه ای بودن ناخن کار است. مسئله دیگر محیط و محلی است که برای کاشت ناخن انتخاب می کنید. از آنجایی که اگر کاشت ناخن به صورت غیر حرفه ای انجام گیرد می تواند بر سلامتی افراد تاثیر منفی بگذارد باید مکانی امن و بهداشتی را برای کاشت ناخن انتخاب کنید. امیدواریم مطالب بیان شده در این مقاله برای شما مفید واقع گردند. سالن زیبایی تیلدا جدید ترین متد های طراحی ناخن را برای شما اجرا خواهد کرد.