آموزش رنگ و لایت مو به صورت تخصصی در پردیس- مدل های 2024

آموزش رنگ و لایت مو

آموزش رنگ و لایت مو به صورت تخصصی در پردیس- مدل های 2024

یکی از لاین های مهم در بخش زیبایی و آرایشگری، رنگ آمیزی موها می باشد که نیازمند تخصص و مهارت است. دوره های آموزش رنگ مو با توجه به طیف رنگ های متنوعی که امروزه مخاطبان بسیار زیادی نیز دارند، با جزئیات بسیار زیاد برگزار می‌شوند. برای کسب مهارت در این بخش، باید دوره های تخصصی مختلفی را پشت سر گذاشت و تجربه لازم را نیز کسب کرد. در ادامه به مهمترین موضوعات در دوره های آموزشی رنگ و لایت موها اشاره خواهیم کرد.

آموزش رنگ و لایت مو

آشنایی با انواع طیف های رنگی مو

یکی از اصلی ترین و ابتدایی‌ترین موضوعاتی که در دوره آموزش رنگ و لایت مو ها عنوان می شود، آشنایی با طیف های رنگی مختلف است. رنگ موها در طیف رنگی های تیره و روشن و با درجات مختلف معرفی می شوند. شماره گذاری رنگ ها در اکثر کاتالوگ های رنگی از 1 تا 10 است. در برخی از برندها و کاتالوگ ها، شماره های  11 و 12 نیز وجود دارد که جزء رنگ های کاملا روشن به شمار می آیند. مواد رنگ مو به تنهایی تغییری در رنگ موها ایجاد نمی‌کند و ترکیب آن با اکسیدان است که نتیجه دلخواه را روی موها به وجود می‌آورد. اکسیدان ها نیز مثل رنگ های متنوع مو با شماره و درصد معرفی می شوند. درصد اکسیدان ها از ضعیف به قوی به ترتیب زیر می باشند.

  • شماره نیم (۳ درصد): برای رنگساژهای سوپر لایت، هایلایت و رنگ ابرو استفاده می شود.
  • شماره ۱ (۶ درصد): مخصوص رنگساژ، رنگ ابرو، گرفتن سفیدی مو و تیره تر کردن زمینه رنگ به کار می رود.
  • شماره ۲ ( ۹ درصد): برای روشن کردن مو با رنگ یا دکلره استفاده می شود.
  • شماره ۳ (۱۲ درصد): برای روشن کردن سریع مو با قدرت بالا کاربرد دارد.

در دوره آموزش رنگ و لایت مو با انواع دسته بندی های کلی رنگ، طیف های رنگی و اکسیدان ها آشنا می شوند. رنگ مو از لحاظ کلی در سه دسته بندی موقت، دائمی و نیمه موقت قرار می گیرد که بیشترین ماندگاری، مخصوص نمونه های دائمی است. نمونه های موقت نیز کمترین ماندگاری را دارند. استفاده از هر کدام از این رنگ ها، متناسب با نیاز و خواسته مخاطبان انجام می گیرد.

آموزش رنگ مو

نحوه تقسیم بندی مو در دوره آموزشی

بعد از آشنایی و معرفی با انواع رنگ ها در دوره آموزش رنگ و لایت مو، نوبت به کار عملی می رسد. اولین قدم در رنگ کردن موها، انتخاب رنگ مورد نظر و بعد از آن نیز تقسیم بندی موها است. تقسیم بندی موها با هدف مدیریت بهتر هنگام رنگ کردن موها انجام می گیرد. تقسیم بندی موها با توجه به قد و میزان پرپشت یا کم پشت بودن موها متغیر است. تقسیم بندی در موهای کوتاه و کم پشت راحت تر از شرایطی می‌باشد که موها بلند و پرپشت باشند. موها را باید به بخش های مساوی تقسیم کرد و به ترتیب از قسمت جلو یا عقب موها، کار رنگ کردن را با توجه به شرایط مو و نوع طیف رنگی، ادامه داد. ابتدا موها را به چهار قسمت مساوی تقسیم می کنند و سپس این قسمت ها را نیز با توجه به حجم مو، می توان به بخش های کوچکتر تقسیم بندی کرد.

نحوه ترکیب رنگ در دوره آموزش رنگ و لایت مو

مهمترین موضوعی که در دوره آموزش رنگ و لایت مو عنوان می شود، نحوه ترکیب رنگ ها با یکدیگر است. در آلبوم تمام برندهای رنگی، شماره های مشخصی از انواع طیف های رنگ های پایه وجود دارد. هر کدام از رنگ‌های موجود در هر برند را می توان با یکدیگر ترکیب کرده و رنگ های جذاب و متنوع دیگری را ایجاد کرد. بسیاری از آرایشگران ماهر که به صورت تخصصی در حوزه رنگ فعالیت دارند، به خوبی می دانند که باید کدام یک از رنگ ها  و از هر کدام چه مقدار را برای ایجاد یک طیف رنگی جذاب با یکدیگر ترکیب کنند. در این بخش از آموزش، نکات مختلفی در خصوص اصول رنگ شناسی، شناخت رنگ های اصلی و فرعی، نحوه حفظ تعادل رنگ ها و بسیاری از موارد دیگر بیان می شود. البته کسب تجربه نیز در حوزه رنگ اهمیت دارد و به مرور می توان تخصص لازم را در این زمینه کسب کرد.

آموزش رنگ و لایت مو بدون دکلره

نحوه استفاده از پودر دکلره نیز جزء مباحث مهمی است که در دوره آموزش رنگ و لایت مو، بیان می شود. به کمک پودر دکلره، می توان رنگ مو را 5 تا 6 درجه روشن تر کرد. البته کاربرد دکلره، باعث آسیب های جدی به موها نیز می شود. بسیاری از کسانی که به سلامتی موهایشان اهمیت می دهند، به دنبال رنگ آمیزی موها بدون دکلره هستند. یکی از راهکارهای کاربردی برای روشن کردن موها بدون استفاده از دکلره، استفاده از رنگ و اکسیدان متناسب با آن است. کسانی که می خواهند موهایشان را تا 5 درجه روشن تر کنند باید از رنگ مناسب با اکسیدان 12 درصد استفاده کنند. ترکیب رنگ مناسب با اکسیدان 9 و 6 درصد نیز باعث می شود تا موها تا 3 درجه روشن شوند. البته انتخاب درصد اکسیدان با توجه به ضخامت و نوع رنگ موها، متغیر است که در دوره های آموزشی توضیح داده می شود.

بالیاژ مو

کاربرد تکنیک های مختلف در رنگ و لایت مو

در دوره آموزش رنگ و لایت مو، از تکنیک های مختلفی استفاده می شود. آشنایی با انواع طیف های رنگی، اکسیدان ها و پودرهای دکلره، موضوعات پایه و اصلی هستند. هنرجوها بعد از آشنایی با مواد و ابزارهای دوره رنگ، باید مهارت لازم در هر کدام از تکنیک های رنگ و لایت مو را با اجرا و تکرار، کسب کنند. برخی از مهمترین این تکنیک ها که در سال 2024 نیز مخاطبان بسیار زیادی دارد، شامل موارد زیر می باشد.

  • بالیاژ: با اجرای این تکنیک، می توان یک طیف رنگی ملایم در کل موها ایجاد کرد.
  • لایت روشن: برای کسانی است که به دنبال از بین بردن رشد موهای کرکی هستند.
  • آمبره مو: در این تکنیک، موها در قسمت ریشه تیره تر هستند و با نزدیک شدن به نوک موها، رنگ آنها روشن تر می شود.
  • هایلایت: در این روش، قسمت هایی از مو روشن تر از سایر بخش ها که معمولا رنگ پایه است، دیده می شود.
  • لایت تیره: استفاده از چند رنگ تیره و هم خانواده که باعث ایجاد طیف رنگی های متنوع روی موها می شود.
  • رنگ ثابت: انتخاب یک رنگ خاص و رنگ آمیزی مو با همان رنگ
  • بالیاژ معکوس: مخصوص موهای بلوند است که در آن پایه و ریشه مو روشن تر از ساقه می باشد.